Kawa z kurkumą

Kiedy kończy się luty pełen chorób, które ciągną się jak przysłowie flaki z olejem, szukam pomysłu na coś co pozwoli mi stanąć na nogi i wró...

Kiedy kończy się luty pełen chorób, które ciągną się jak przysłowie flaki z olejem, szukam pomysłu na coś co pozwoli mi stanąć na nogi i wrócić do formy.

Odświeżyłam swoją wiedzę na temat naturalnych wzmacniaczy i pobudzaczy do życia. Kawa z miodem jest jednym z nich, ale ulepszyłam jej wersję o kurkumę z odrobiną pieprzu.

Wiem, że pije się kurkumę z pieprzem, z wodą. Ale ja rano nie jestem w stanie wypić nic innego niż potężny kubeł kawy z mlekiem bezlaktozowym lub ryżowym.

Dodanie pół łyżeczki zmielonej kurkumy, odrobiny pieprzu (dla poprawy przyswajalności kurkuminy zawartej w kurkumie) i łyżeczki naturalnego miodu tworzy napój bogów, dzięki któremu moje zakasłane i zasmarkane jestestwo nabiera chęci do życia.

A co kurkuma daje naszemu organizmowi?

  • łagodzi stany zapalne
  • wspomaga leczenie infekcji na tle wirusowym 
  • działa przeciwnowotworowo
  • wzmacnia ochronę komórek nerwowych
  • pobudza wytwarzanie żółci
  • wzmacnia funkcjonowanie wątroby 
  • wykazuje działanie przeciwmiażdżycowe oraz korzystnie wpływa na poziom cholesterolu
  • wspomaga trawienie, odchudzanie oraz oczyszczanie organizmu
Same dobroci jak widzicie, ale kurkumy nie wolno łączyć z lekami przeciwzakrzepowymi, przeciwcukrzycowymi oraz niektórymi lekami na nadciśnienie a także jest odradzana w stanach zapalnych jelit i żołądka.

Ja już po kilku dniach czuję się lepiej. A poranek z tak przyprawioną kawą pobudza mój organizm i co najważniejsze moją kreatywność, bo ostatnio z nią naprawdę kiepsko.


Wiosna wyłazi z różnych kątów, a ja na razie  mam ją  tylko w planach. Codzienne ptasie trele i pojawiające się pąki na krzewach, przebiśniegi i jakieś zielone badylki wychylające się spod opadłych liści to znak, że to już czas na regenerację.

Uściski dla Was 💋💋💋

You Might Also Like

2 comments

  1. Też jestem za poszukiwaniem nowy smaków...
    I również uwielbiam kawę! Już wyobrażam sobie ten smak z kurkumą ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie pijam kawy a na wiosnę czekam z małymi lękami bo prace ogrodowe mnie czekają ale i z radościami bo może będzie lepiej :-). Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń