Nie koszę traw

Nie koszę bo nie mam czasu, Nie koszę, bo lubię dzicz mojego ogrodu, Nie koszę, bo dzięki temu nie mam zielono,  Nie koszę, bo mam jeża i on...

Nie koszę bo nie mam czasu,

Nie koszę, bo lubię dzicz mojego ogrodu,

Nie koszę, bo dzięki temu nie mam zielono, 

Nie koszę, bo mam jeża i on chętnie sobie w tych trawach żeruje, a co będzie jadł w spalonej słońcem trawie?

Nie koszę, bo w wysokich trawach mają schronienie owady i inne ogrodowe żyjątka, które ja osobiste lubię (he he ciekawe jak "gołe" ślimaki, nie widzę ich - pewnie dlatego, że trawy wysokie).

kocimiętka nieźle sobie radzi w towarzystwie traw

Psy też mają frajdę biegając w tunelach z trawy, a i ja zrobię z niej florystyczne dekoracje.

ostrogowiec, dzielnie znosi konkurencję traw

I mam zielono nie tylko dlatego, że nie koszę, ale też dlatego że mam stary drzewostan. Sąsiadka ma pole golfowe i patelnię. Ja mam miły chłodek i cień. Choć pewnie gdybyście spojrzeli na jej ogród i mój..... 


Co roku to powtarzam kocham lato. I to szczęście, że nie mieszkam już w mieście, choć wiele lat spędziłam w jego centrum, w pięknej, zabytkowej kamienicy. I w jakichś mieszkaniach, w bloku. Ale zawsze, przezawsze marzyłam o domu z ogrodem.

Dziś kiedy to marzenie się spełniło, widzę również niedogodności, ale przychodzi lato i wszystko mija.


kwitnący podagrycznik - wygląda naprawdę efektownie


Tara niczym sarna przemierza głębokie zarośla, Zora bardziej lubi wygody

do kolekcji rośnie miskant 

Dziko powiecie, ale od lat patrząc co się dzieje z klimatem chcę trochę tej dziczy zachować. Kiedy kilka lat temu panowie od gazu kopali rowy, w lutym poniżej 50 cm była zbita, sucha ziemia. I tam gdzie mieszkam jest naprawdę mokro, więc co się dzieje tam, gdzie jest w ogóle sucho?

Dobrze, że w miastach wprowadza się trend niekoszenia, choć przyznam, że wdrukowane w głowę obrazy wykoszonych trawniczków przyjęły się na tyle mocno, że pierwsze wrażenie to odczucie zaniedbania. Ale trzeba pamięta, że to my jesteśmy częścią natury i jak widać kształtowanie jej według ludzkiego widzimisię w ogólnym rozrachunku nie wyszło na dobre.

Udanego weekendu i jakoś przeżyjcie te upały!

You Might Also Like

0 comments