poszukiwania harmonii i ciasteczka owsiane

Październik tego roku był niezwykle długi, obfitował w wiele wydarzeń o przeróżnej maści - nie że było cały czas miło, co to to nie... Był t...

Październik tego roku był niezwykle długi, obfitował w wiele wydarzeń o przeróżnej maści - nie że było cały czas miło, co to to nie... Był też ciepły, zimny, deszczowy i słoneczny. Jednym słowem miszmaszowaty. 

Mam wrażenie, że zajął mi pół mojego życia i ten rok składał się z odległego już lata oraz października wlokącego się w nieskończoność. Na zewnątrz coraz bardziej widać jesień, staram się docenić jej piękno zanim przejrzeje i odejdzie w niebyt ze swoimi pięknymi kolorami.

Niekończący się nawał pracy sprawił, że popadłam w chaos, poczułam jakby zawalił się na mnie stos nieogarniętych spraw niczym budowla z zapałek, runął jednym podmuchem. Żeby jeszcze te wszystkie sprawy miały wagę zapałek to może byłoby do przeżycia. Tymczasem ciężar głazów sprawił, że poczułam ogromne przytłoczenie, zmęczenie, wypalenie, rozmemłanie i totalne rozbicie.


Wszystko wywodzi się od nas, naszych emocji, kreatywności, motywacji i energii, którą skądś trzeba czerpać.

Jak i gdzie zatem jej szukać? 

Pogadać z życzliwą duszą?

Przeczytać dobrą książkę? 

Obejrzeć fajny film lub serial?

Odgruzować dom?

Wyspać się?

Zjeść ciastko owsiane!

Zgadnijcie od czego zaczęłam? He he od zrobienia ciasteczek owsianych.

Wykorzystałam do nich owsiane muesli, które niespecjalnie znalazło amatorów do zjedzenia. Zawarte rodzynki i orzechy dodały tylo smaku i różnorodności.

PRZEPIS NA CIASTECZKA OWSIANE

  • 1,5 szkl. płatków owsianych
  • pół kostki miękkiego masła
  • 4 łyżki cukru
  • 2 jajka
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 czubate łyżki mąki pszennej
Suche składniki umieściłam w misce, wbiłam jajka i dodałam roztopione masło (wystudzone). Całość połączyłam i łyżką nakładałam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia w miarę równomierne kółka. Można użyć okrągłej foremki, aby ciasteczka były równe, ale ja lubię takie postrzępione.

Piekłam w temp. 170 stopni z termoobiegiem ok. 10-12 minut. Potem siup na kratkę do wystudzenia i ciasteczka do mleka, kawy, kakao idealne.

Aby zachowały chrupkość można je przechowywać w papierowej torbie. Ale można też zamknąć je w słoju czy puszce, będą bardziej miękkie z lekko chrupiącymi brzegami.






Pozostałe punkty mam zamiar realizować sukcesywnie. Odnalezienie harmonii i zachowanie balansu pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym, zdrowiem fizycznym i psychicznym, budowaniem relacji, rozwojem osobistym, wewnętrznym spełnieniem, zarządzaniem czasem, zdolnością adaptacji i umiejętnością wyznaczania granic to kluczowe zagadnienia nad którymi muszę popracować w najbliższym czasie.

Koniec roku niespecjalnie temu sprzyja, ale połączenie tych obszarów traktuję priorytetowo.

A wy? Jakie macie sposoby na odnalezienie harmonii w życiu?


You Might Also Like

4 comments

  1. Każdego z nas dopada zmęczenie, wypalenie i takie tam. Te stany nie są mi obce. Teraz będąc na emeryturze łatwiej jest ogarnąć obowiązki. Co robiłam będąc na etacie? Mnie pomagało szydełko, machanie igiełką, bo nie musiałam dużo myśleć, a emocje łagodziłam pracą w ogrodzie. Dziękuję za przepis na ciasteczka i serdecznie pozdrawiam 🍁🌿

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz i cenne rady. Szydełkowanie to fajna sprawa, też czasem lubię, ale chyba potrzeba dużej wprawy, żeby tak bezwiednie machać. Ja muszę się skupić, żeby wyszło coś sensownego :)
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Twój post był fantastyczny! Twoja perspektywa jest cenna. Zachęcam Cię do dalszego pisania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:) Spróbuję coś w tej materii wykrzesać :DD

      Pozdrawiam

      Usuń