Świąteczne kruche ciasteczka i przedświąteczny maraton

Nie żeby tam jakieś sprzątanie czy w ogóle. Dużo spraw, które akurat wyskoczyły na początku grudnia. Zamówienia na świąteczny wystrój wnętrz...

Nie żeby tam jakieś sprzątanie czy w ogóle. Dużo spraw, które akurat wyskoczyły na początku grudnia. Zamówienia na świąteczny wystrój wnętrz. W tym roku zieleń butelkowa króluje. Obrusy, serwetki szyją się na potęgę. Ale też pościele, narzuty, zasłony, rolety rzymskie. 

Jasne. Cieszę się, z moimi produktami Święta muszą być wyjątkowe XD

czyż te wygięte świece nie wyglądały jakby chciały sobie pogadać? 


a wystarczyło zostawić je w słoju na słonecznym parapecie, na całe lato

Ja tymczasem w wirze. Pomiędzy domem, zdalnymi lekcjami dzieci (tak, moje miały wcześniej zdalną naukę niż genialny pomysł ministerstwa dziwnej polityki). Zamówieniami, wysyłkami, kurierami, paczkomatami - O losie w sumie to genialny pomysł te paczkomaty. 

żeby nie było, proste też mam 

Ale i u mnie zajawka dekoracji świątecznych. W tym roku zamiast choinki stanie gałąź sosnowa zerwana wichrem z jakiejś okazałej sosny w pobliskim lesie. Chyba czekała na mnie, bo kilka razy przejeżdżałam obok niej, aż pomyślałam, że w święta w duchu less waste to pomysł w sam raz dla mnie.

wyglądają trochę dziwacznie, ale efekt bardzo mi się podoba

Nurt eko-dekoracji, który w tym roku zdominował wszystkie DIY również i u mnie zaowocował w postaci papierowych gwiazd wykonanych z torebek śniadaniowych, rozet i bombek z tapet i papierów. Proste i naturalne. Oczywiście do wykorzystania w kolejnych sezonach.


rozety ze złotej tapety

papierowe gwiazdy z torebek śniadaniowych

im bardziej wycięta, tym bardziej misterna jej konstrukcja


Sezon domowego ogarniana rozpoczęłam od upieczenia świątecznych kruchych ciasteczek i zostawiam przepis, bo są pysznościowe.

Doskonałe dla tych, którym z piernikami nie po drodze. Bardzo je polubiłam, moje dzieci również, a pies na widok słoja z tymi ciastkami dostaje świra.

Nie piekę świątecznych pierników. Nie przepadam za nimi, moja rodzina także, ale chęnie sięga się po coś małego i smacznego.

są przepyszne, mocno waniliowe, kruche i za szybko znikają

Bardzo prosty i niewymagający nakładów czasowych oraz logistycznych.

SKŁADNIKI:

500 g mąki

5 żółtek

250 g masla

2 opakowania cukru waniliowego

150 g cukru 

cukier puder do posypania

PRZYGOTOWANIE:

Wszystkie składniki zagnieść na kruche ciasto i schłodzić przez pół godziny.

Podzielić na kilka części i z każdej uformować wałeczek o grubości ok 3 cm. Pokroić go kawałki o długości ok.2 cm i ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.

Piec w nagrzanym piekarniku w temp. 180 stopni przez 15 minut.

Oprószyć jeszcze ciepłe cukrem pudrem (po wyjęciu z piekarnika) i po wystygnięciu zamknąć w słoju.

Proste jak drut i niebezpiecznie smaczne. Dla ludzi zalatanych tak jak ja ideolo.

drewniana szufladka znaleziona na śmietniku jako pudełko na świece

Z kulinariów odkryłam u OLGI SMILE przepis na zupę krem z kiszonej kapusty. Z samego opisu niebo w gębie i jak dla mnie miłośniczki zup kremów po prostu genialny. Uwielbiam nowości, więc na bank pojawi się na wigilijnym stole


Lubię tę przedświąteczną atmosferę. Choć to okres dość pracowity i czasem trudny,  chwile poświęcone dekoracji i organizacji Świąt przywołują też wspomnienia z dzieciństwa i czas względnej beztroski. 

Dbajcie o siebie i do miłego :)


You Might Also Like

1 comments

  1. Ja jestem po pieczeniu ciasteczek owsianych, orzechowych i z pestkami słonecznika:-). Pierniczki mi nie wychodzą. Maraton przedświąteczny i u mnie trwa :-). Choinka ścięta czeka na ubranie, jeszcze pitraszenie przede mną ale to dopiero w czwartek po pracy. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń