sielski nawrót ucieczka od cywilizacji

Powrót do natury, jej bliskość i obecność dla wielu z nas to poczucie bezpieczeństwa, harmonii i spokoju. Nie ukrywam, że harmonia i spokój ...


Powrót do natury, jej bliskość i obecność dla wielu z nas to poczucie bezpieczeństwa, harmonii
i spokoju. Nie ukrywam, że harmonia i spokój to moje priorytety życiowe. Trochę się udało, trochę nie. Ale w głębinach moich emocji są mi zawsze najbliższe. 


wiosna okrywa świat delikatnością płatków

Swoje życiowe kroki również pokierowałam w tę stronę. Ale chyba nie tylko ja, bo w świecie dzieje się coś podobnego. Ucieczka do sielskiego życia, do życia w naturze, do otaczania się roślinnością, naturalnymi materiałami, ceramiką, wyrobami z wikliny, sznurka, rękodziełem.

Znów chcemy okrywać się patchworkami, sypiać w pościelach z koronkami, szeleścić płótnem
i perkalami, układać stosy poduszek, dobierać kolory i wzory czasem od czapy.

kolorowe patchworki niczym kwietne łąki tworzą w naszych wnetrzach oazy kolorów

dom to miejsce, które daje poczucie bezpieczeństwa 

skupianie się na dekoracjach i detalach pomaga poprawić nastrój
rośliny, starocie, znaleziska, stare meble - czasem warto pochylić się nad ich ilością, przeznaczeniem i nadać nowe życie

detale dekoratorskie nawet w najprostrzych przedmiotach nadają stylu naszemu otoczeniu

dobre jedzenie dla dobrego nastroju

na dobry sen, perkale, bawełniane płótna czy len suszone na słońcu

Piec ciastka i chleby we własnych kuchniach, okrywać je lniannymi ściereczkami, chcemy prawdziwego mydła nierówno ukrojonego nożem, świec z naturalnego wosku. Nie powiem, że mleka prosto od krowy i gęstych śmietan z ocynkowanych baniek, za to już ocynki dużo chętniej, adaptujemy nawet te dziurawe, nadgryzione zębem czasu.

chyba jedak ciągnie nas do natury, prostoty

Coś się stało z tym naszym poukładanym, nowoczesnym światem, że w miastach powstają ogrody na dachach, a każdy wolny kawałek ziemi wykorzystuje się na maksa (nie mówię o PL, bo tu cywilizacja dociera chwiejnym krokiem, co rusz potykając się o narodowe traumy). 

Że ten kto może ucieka na wiochę, pod miasto, byle dalej od tego zgiełku, smrodu, hałasu. Sadzimy
w ogrodach jeżówki, kosmosy, cynie i aksamitki, wysiewamy łąki kwiatowe i uciekamy od wypieszczonych trawniczków z opaską ukamieniowanych hortensji czy tujek. Zbieramy zioła rosnące w naszym zasięgu, suszymy, parzymy herbatki, robimy nalewki. 

Kochamy angielskie i wiejskie ogrody, domy, kolowe drzwi. We wnętrza wprowadzamy kominki, kozy, drewno - niedopieszczone, surowe, skubnięte zębem czasu. Wywlekamy stare graty, łącząc je z nowymi meblami czy przedmiotami. Malujemy, przerabiamy, ozdabiamy. Szukamy swojego stylu, niepowtarzalności, a zarazem ciepła, przytulności, bezpieczeństwa, radości, którą niesie codzienne budzenie się w otoczeniu przyjazym, miłym dla oka.

angielskie stare domostwa budzą podziw i szacunek
kolor wskazany jest wszędzie gdzie się da
fajnie, gdy najmniejszy skrawek ziemi porastają kwiaty i rośliny 

W czasie pandemii staliśmy się domatorami, nasze działania skupiliśmy na tworzenieu spokojnego
i dającego poczucie harmonii gniazda, które było i jest fizyczną bezpieczną przystanią pozwalającą uciec od tego co na zewnątrz. 

Na szczęście wiosna, choć w żółwim tempie niesie ze sobą powiew luzu, życie wewnętrzne tam gdzie się da wynosi się na zewnątrz. 

Tych kilka upalnych dni rozbudziło nowe nadzieje i przyczyniło się do efektywnych działań. U mnie to patio, pergole, trejaże. Uwielbiam wszelkiego rodzaju drewniane budowle w ogrodzie. O tym napiszę za jakiś czas.

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Tymczasem do miłego i trzymajcie się zdrowo!

You Might Also Like

15 comments

  1. Marzy mi się taka ucieczka od codziennej pracy. Cudowny wpis!

    OdpowiedzUsuń
  2. Marzy mi się taka ucieczka od cywilizacji, cudowny wpis!

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam twój post jakbym czytała o sobie, bo od czterech lat mieszkam na wsi pod stolicą, mam ciszę, spokój, blisko do puszczy, mąż piecze chleb i robi przetwory różnego rodzaju, ja urządzam dom starociami, śpię w lnianej pościeli, szyję patchworki i pięknie żyję.
    Dziekuję Ci za ten post, bo przypomniałaś mi o tym wszystkim, pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale!!!! Pięknie żyć!!! O to w tym wszystkim chodzi.

      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  4. To także to, co uwielbiam i praktykuję! Piękny wpis! Pozdrawiam ciepło...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudownie!!! Dobrze, że możesz tak żyć. Cieszyć się jego pięknem i przeżywać je tak jak lubisz.

      Pozdrawiwm serdecznie

      Usuń
  5. Uwielbiam takie ucieczki od cywilizacji, dlatego co tydzień jeżdżę w góry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale, góry podziwiam za ich wielkość, ale bardziej kocham morze. W dodatu polski Bałtyk.

      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. Pięknie zaaranżowana przestrzeń!

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy w Waszym domu korzystacie z inteligentnego oświetlenia? Jakiś czas temu zamówiłem inteligentne żarówki z oferty https://spectrumsmart.pl/ , ponieważ polecił mi ich znajomy i jestem bardzo zadowolony. Dzięki dedykowanej aplikacji mogę sterować oświetleniem w całym domu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie jestem fanką tego typu bajerów. Bywając u moich klientów widuję takie rozwiązania, ale jakoś mnie to nie kręci.

      Usuń