Gniazdo

Ubawiły mnie niektóre Wasze komentarze, a zwłaszcza o bocianie desperacie :DDDDD Spieszę więc wyjaśnić, że ta plątanina drutów, przewodów, k...

Ubawiły mnie niektóre Wasze komentarze, a zwłaszcza o bocianie desperacie :DDDDD

Spieszę więc wyjaśnić, że ta plątanina drutów, przewodów, kabelków, elementów metalowych, gliny, błota i patyków to gniazdo srok.

Uwiły je na szczycie śliwy, która niestety musiała iść pod topór :( to tak w ramach procesu ucywilizowywania włości mojego rodzica :))

Gdy zobaczyłam je z bliska, oniemiałam. Nie wyobrażałam sobie, że sroki mogą znosić dosłownie metry drutów z siatek ogrodzeniowych, kawałki blach, kabli.... i poupinać je tak dokładnie, że nie dałoby się tego rozsupłać.
Jak takie niezbyt duże ptaki mogą unieść tak duży ciężar.

Widziałam sporo ptasich gniazd i jestem pełna podziwu dla precyzji tych małych dzióbków w tworzeniu tak misternych budowli. Ale srocze gniazdko jest absolutnym hitem!!!!

Gniazdo postanowiłam zatrzymać jako dowód geniuszu przyrody oraz prototyp płyt betonowych ze zbrojeniami ;-), wszak prawie wszystkie nasze blokowiska zbudowane są z takich płyt.
No .... mniej urokliwe przyznaję. Choć cały czas zastanawiałam się jak one wchodziły w tę plątaninę, za chiny nie mogłam dopatrzeć się wejścia.
Znalazło miejsce obok letniego domku, a nuż przyda się jakimś bezdomnym srokom ;-)

Trochę ciężko było sfotografować całość, te druty nie są zbyt fotogeniczne, ale koniecznie chciałam uchycić niezwykłe detale ptasiej budowli.






Pozdrawiam cieplutko i życzę słonecznego, i miłego weekendu!!!

You Might Also Like

22 comments

  1. Niesamowite, jestem pod wrażeniem. Jaki piękny jest świat. Trzeba tylko szeroko otworzyć oczy. Pozdrawiam i zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak podejrzewałam, że to gniazdo, ale dopiero teraz na zbliżeniach widać, jaka to fantastyczna precyzja wykonania! Piękne jest...jakby się nowi lokatorzy nie znaleźli, to ja bym je jako element dekoracji wnętrza wykorzystała;)

    OdpowiedzUsuń
  3. moje przypuszczenia się sprawdziły:)...natura potrafi zaskakiwać...:)pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo misterna robota,te sroczki to spryciurki są :)

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cud natury po prostu !!! A jaka dekoracja :))
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  6. No to mnie zaskoczyłaś.Nie wyglądało mi to na gniazdo a jednak okazało sie domkiem dla srok.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Brawo za pomysł na foto-zagadkę:) Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  8. No to widocznie zdesperowane sroki go uwiły ;) a może... technika idzie do przodu, nie tylko u ludzi ;)
    I tak niesamowite :))) ja tam ostatnio widziałam w gnieździe nitki po worku od ziemniaków ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. A to sroki z wyobraźnią.. kabelki do prądu sobie zamontowały no..no.. :) Tobie również miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. niesamowite,naprawdę!
    W życiu mi to do głowy nie przyszło.Ludzie jakoś sobie radzą z postępem cywilizacji i ptaki też widocznie muszą.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czyli powiedzenie, że sroka zbiera wszystko co się świeci nie jest jedynie wyssane z palca.
    Drut i blacha muszą w słoneczku pięknie połyskiwać, więc sroczce w oko wpadły ;)
    Niesamowita "budowla"! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Tak tak, sroczki złodziejki. Mnie też sie wydawało, że one tylko biżu i zegarki kradną, a tu proszę...

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem stałym podglądaczem srok ! W Mojej okolicy jest ich zatrzęsienie. Te "złodziejki" zjadają Mi pączki magnolii i cebulki tulipanów.Łażą po podwórku i czują się jak u siebie.
    U Mnie po wczorajszym, niemalże letnim dniu, nastała "jesień"
    Miłego weekendu !

    OdpowiedzUsuń
  14. no to pewnie niezle jaja tam znosila hahaha ze tez nieprzedzurawila zadnego hahaha

    OdpowiedzUsuń
  15. Coś takiego! nie podejrzewałabym srok o takie umiejętności.Ciekawe jak w tej budowli żyły pisklęta?
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. No i proszę, jakie zdolne ptaszynki z tych sroczek! Nie dość, że piękne są to jeszcze utalentowane:)
    Pozdrawiam cieplutko i baaaardzo słonecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Czyli jednak dobrze skojarzyłam z sajgonem na moim drzewie, tyle, że u mnie upodobały sobie wiśnię :)
    Pozdrawiam wiosennie:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Faktycznie niesamowici budowlańcy :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Good ωay of ԁescгibіng, anԁ fastiԁious article
    tο obtain information conceгnіng my pгesentatіon tоpic, whіch i
    am going tо pгesent іn aсademy.



    Here іѕ my web sіte ... ringing in ears treatment

    OdpowiedzUsuń
  20. Currently it looks like Dгuрal іѕ the best
    blogging platfοrm out there right nοw.
    (fгom whаt I've read) Is that what you're using on your blog?


    Feеl free to vіѕіt mу web
    blog - Free Ps3

    OdpowiedzUsuń