Florystyka i kurs projektowania ogrodów

Totalnie się omotałam florystycznie i ogrodowo. Epicko zakręcającą mnie  sprawą jest wygrany kurs projektowania ogrodu na ŻYJ SWOIM OGRODEM ...

Totalnie się omotałam florystycznie i ogrodowo.



Epicko zakręcającą mnie  sprawą jest wygrany kurs projektowania ogrodu na ŻYJ SWOIM OGRODEM. Radocha to dla mnie ogromna, bo od jakiegoś czasu oglądam projekty Ferdinanda Lefflera na kanale YT (szczególnie oczarował mnie projekt z żółtą wanną) a na stronie FLERA znajdziecie wiele inspirujących projektów.



Dla tych, którzy poszukują nietuzinkowych rozwiązań do swoich ogrodów projekty Ferdinanda będą idealne. Inspirujące, niebanalne, eleganckie ale jednocześnie bardzo luźne.Choć wiele z jego projektów są mi ideologicznie odległe, np. nie przepadam za ogrodami formalnymi, a już oczka wodne czy baseny są dla mnie nie do przyjęcia, to z przyjemnością przeglądam inspiracje i wyciągam jakiś mikroułamek, który oczami wyobraźni widzę w swoim ogrodzie. 



I tu się okazuje, że florystyka i projektowanie ogrodów mają sporo wspólnych płaszczyzn.

Jednym z zadań i to na zaliczenie jest zaprojektowanie klombu o wymiarach 3mx3m  roślinami, które będą kwitły i zdobiły go przez cały rok. Tym mocniej czuję się zmotywowana, bo od dłuższego czasu bardzo chciałam zaprojektować taki klomb u siebie. Jak widzicie profesjonalne podejście do tematu znalazło się wręcz na zawołanie. A sprawdzenie moich teoretycznych umięjętności w praktyce będzie najlepszą oceną moich predyspozycji florystyczno-ogrodniczych w ogóle :DDDD



I tu z pewnością przyda mi się cała moja dotychczasowa wiedza, którą zdobywam w tak zwanych wolnych chwilach. A także wszystkie wspaniałe pozycje książkowe, cała góra przegenialnego magazynu Gardener's World, wszystkie obserowane ogrodnicze konta instagramowe i blogi.


Fajnie też jest robić pewne rzeczy pod okiem fachowców. I piszę tu o prowadzących zajęcia z florystyki jak i o kursie projektowania ogrodów.

Tymczasem dziś kilka poczynionych przeze mnie prac florystycznych i zaczątek ogrodowej rabaty, która jest jednocześnie projektem zaliczeniowym i efektem kursu.



Ale o ogrodowych działaniach za jakiś czas. 






You Might Also Like

1 comments

  1. Fantastycznie że się rozwijasz i odkrywasz nowe pasie. Osobiście ogród mnie pochłania, a co do florystyki...mentalnieam wrażenie że wracam do początków :)

    OdpowiedzUsuń